sunnuntai 8. maaliskuuta 2015

Veera: Mielenkiintoiset uneni!

Heipparallaa!

Ajattelin tulla avamaan teille hieman unimaailmaani. Ehkäpä teitä kiinnostaisi tietää, millaisia unia tällainen musta hienohelmaksi kutsuttu issikkatamma näkee. Sanottakoon näin vielä alkuun se, että yleensä uneni ovat aika mielikuvituksekkaita, joten älkää turhaa yllättykö! ;)

Eräänä yönä näin unta, että tallin isäntä, joka nostaa meille aina traktorillaan heinäpaalit aitaukseen, oli päästänyt minut kentälle purkamaan energiaa. Sitten hän oli ottanut aitauksessamme olevan pallon esille ja alkanut pelata kanssani jotain pallopeliä. Hän halusi hyvin voimakkaasti voittaa, ja minä kilpailin hänen kanssaan erittäin kilpailuhenkisesti. Tämä uni muistuu aina mieleeni, kun näen aitauksemme nurkassa meille ostetun pallon. jolla emme ole koskaan leikkineet. Lukuun ottamatta tätä öistä seikkailuani tallin isännän, Jukan kanssa.

Unessani muut hevoset kannustivat minua aitauksesta.
Haluatteko kuulla elämäni hirveimmästä unesta? Ei, ei unesta, vaan painajaisesta ja kamalasta sellaisesta. Unessani olin juuri ajattelemassa jotain tärkeää, kuten ruokaa. Sitten yhtäkkiä minut piiritti pelottavat, rumat, hirveät örkkimörkit, joista osa omisti monta silmää, osa nälkäisen suun. Hyi, pelkäsin niin paljon! Onneksi sain herätessäni huomata, että ympärilläni olivatkin suloiset heppakaverini, jotka eivät tosiaankaan näyttäneet näiltä:

Hyi, mitä rumiluksia!

Viime viikon lauantaina näin unta, että minusta oli tullut hyvin ylimielinen. Olin saanut viime aikoina niin paljon kehuja ihmisiltä siitä, miten suloinen olen, että olin alkanut kuvitella liikoja itsestäni. Ajattelin, että olisin ylempiarvoisempi kuin muut issikat. Kun he katsoivat minua, käänsin pääni ja esitin coolia. Onneksi tämä oli vain unta, sillä toimin typerästi.


Minä koen hieman ahdistavaksi sen, jos joku hevonen tunkeutuu pyllyyni kiinni, kun olemme reissussa. En minä yleensä potkaise, mutta kyllä se minua silti ärsyttää. Ajatelkaa nyt, jos vaikka edessäni kulkisi Gjaffar laiskalla tuulella, enkä minäkään pääsisi nopeaa, ja sitten joku kiireinen Keila olisi takanani hiillostamassa. Epämukavaa! Minä näin tähän ahdistuneeseen tunteeseen liittyvää unta, että jokin jättiläiskokoinen lintu koputteli peppuani, mutta edessäni kulki Gjaffar hyvin hyvin hitaasti, enkä päässyt lujempaa.


Jonain päivinä sitä näkee unta, että koko maailma on kauniin sateenkaaren värinen, ja että minä saan vain pyöriä heinäkasassa nauttien elämästä. No, eikö se sitten voisi olla oikeassa elämässä mahdollista? Voisinhan minä kuvitella maailman sateenkaaren väriseksi ja voisinhan minä vain pyöriä päivät pitkät maassa. Tosin ihmiset varmaan huolestuisivat pahasti, jos en muuta koskaan tekisi. Luulisivat minun sairastuneen, vaikka oikeasti vain nauttisin elämästäni sataprosenttisesti.

Huomatkaa, mikä hullunkiilto minun silmissäni on :O
Kerran näin unta, että olin alkanut räppääjäksi. Hirnuin, hörisin ja päästelin sellaisia röhinä-ääniä. Ihmiset pitivät minua todellisena lahjakkuutena ja rakastuivat niin sanottuun musiikkiini. Päivittäin ympärilläni oli minuun rakastuneita ihmisiä. Voisin kyllä yrittää tuota räppäämistä oikeastikin. Jos se unessa tuotti tulosta, miksipä ei todellisuudessa.

Olen niin cool!
Noh, yhdessä unessani me sitten karkasimme Idan kanssa aitauksesta ja lähdimme kylälle tansseihin. Omapa on ihmisten vika, kun ovat opettaneet meille, mistä löytyy keskusta ja sen upeat nähtävyydet, kuten tanssipaikat, tuumimme. Olimme Idan kanssa laittautuneet sitä varten, jos matkan varrelta sattuisi löytymään meille muutama komea ruunakin kainaloon. ;)


Yhdessä unessani juhlin kahdeksattatoista syntymäpäivääni ja täysi-ikäisyyttäni. Juhlat olivat täynnä räiskyviä värejä, ilmapalloja ja hyvää juhlatunnelmaa!


Yksi suuri haaveeni on aina ollut maistaa ihmisten herkkuja. Ihmisiä aina suositaan. Heille kehitellään esimerkiksi aurinkolaseja toisin kuin meille hevosille. Tästä syystä olen ajatellut, että heidän herkkunsakin ovat varmaan vielä paremman makuisia kuin porkkana ja leivät, joita meille annetaan. Unessani pääsin piknikillä maistamaan ihmisten herkkuja ja voin sanoa, että olisin halunnut uneni jatkuvan ikuisuuden.


Nyt opitte jo tuntemaan minut ja unimaailmani paremmin. Osaattekos sanoa, mikä unistani oli mielenkiintoisimman oloinen? :)

♥: Veera

2 kommenttia:

  1. Ihana Veera! Ihanalla hevosella on yhtä ihanat, tai ainakin omalaatuiset unet :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahhah, kiitos! ♥ Joo, en kyllä usko, että ihan jokainen heppa tällaisia unia näkee! ;)

      ♥: Veera

      Poista

Kommentoithan, sillä jokainen positiivinen kommentti piristää päivää! ♥ Myös postaustoiveita saa antaa sekä kysymyksiä lähettää. :)