torstai 28. elokuuta 2014

Rossi: Pukkilaukkaa ja esteitä!

Hepskukkuu!

Minä, Rossi-heppa täällä tänään kirjoittelen. Arvasittekin varmaan sen tervehdyksestäni, kun eihän kukaan muu hevonen keksisi noin mahtavaa aloitusta kuin minä. ;)

Kesän aikana olen kasvanut hurjan paljon, ja minusta on tullut tallin isoin ja ylväin kaunotar. Tai ainakin melkein isoin! Päänikin on saanut jo hyvin aikuismaiset piirteet. Lihaksetkin minulla pullottavat isoina kuin mitkä. En siis ole enää pikkuinen. Ei, en totisesti! Tosin muut laumamme hevoset ovat sitä mieltä, että olisin vauva ja etten olisi kasvanut yhtään kesän aikana. Kyllä, luitte oikein. Kuinka typerää ajattelua... Minäkö muka VAUVA? Huhhuh, en totisesti! He ovat vain kateellisia lihaksilleni.

Eilen pääsinkin todistamaan, kuinka nopea ja ketterä olenkaan. Pääsimme nimittäin Tranan ja Veeran kanssa vapaiksi kentälle. Minä tietysti nautin vapaudesta juosten, pukitellen ja kentällä olevien esteiden yli hyppien. Niin tekivät muutkin, mutta paljon hitaammin kuin minä.

Veera

Trana seuraa nopeinta, eli minua ;)
Kentän laidalla oli muutama ihminen katselemassa menoamme. He katselivat suu auki Tranaa, ja erotin heidän puheistaan aina Tranan nimen. Trana itse tulkitsi asian niin, että ihmiset olisivat suu auki ihastelleet hänen menoaan ja upeita askeliaan. Pyh, sanon minä. Ihmiset varmasti katselivat suu auki ihaillen, kuinka oli mahdollista, että minä, pienikokoinen kolmevuotias juoksin nopeanpaa kuin Trana, iso aikuinen.

Trana
Voi, kuinka meillä olikaan hauskaa!

Minä, Veera ja Trana!
Trana ja Veera juoksentelivat koko ajan kahdestaan. He sanoivat juoksentelevansa yhdessä siksi, koska niin oli paljon kivempaa. Pötypuhetta, kyllä minä heidät tunnen. He eivät vain uskaltaneet erkaantua toisistaan, jotten minä pukittaisi heidän päälleen, vaikka enhän minä ikinä tietenkään sellaista tekisi. Olenhan tunnetusti niin kiltti ja hyväsydäminen nallekarhu.

Mitä Trana edellä, sitä Veera perässä.

Veera ja Trana
Halusin näyttää kaikille nopeuteni lisäksi myös esteratsutaitoni. Olen monta kertaa päässyt karkaamaan aitauksestakin hyppäämällä korkean aidan yli. Paitsi nyt aitaa on nostettu, niin karkaaminen aidan yli on jopa minultakin melkein mahdotonta. Huom! MELKEIN mahdotonta!

Nopeutta emme kunnolla pystyneet mittaamaan, mutta tyyli, jolla hyppäämme, näkyy näissä kuvissa:

Veera ponnisti mielestäni aivan liian vähän, joten hänen yrityksensä jäi laimeaksi. Näyttää, kun hän vain nostelisi jalkojaan hieman ylemmäs maankamaralta.

Veera
Tranankaan hyppytekniikka ei minuun vetoa.


Mutta katsokaapas minun hyppyäni! Ponnistan kunnolla, näytän keskittyneeltä, nostan jalkojani korkealle, mitä muuta tarvitseekaan tehdä?


Olimme varmasti hyvin upean näköisiä kiitäessämme mustana kolmenkoplana esteiden yli.


Ajattelimmekin, että jos tallinomistaja haluaisi luoda mitä mahtavimman bisneksen, hänen kannattaisi alkaa myydä sirkusnumeroita. Niissä meidät hevoset päästettäisiin vapaiksi kentälle, ja saisimme heittää itse keksimämme ohjelmanumeron, johon sisältyisi mm. esteiden hyppelyä samaan aikaan, jalkojen heittelyä yläilmoihin, laukkakilpailuja keskenämme ym. mukavaa. Ihmiset saisivat katsella meitä suut auki ja silmät tarkkoina!

Minä

Veera

Veera ja Trana
Kun Tranan kunto loppui, alkoi hän katsella kentän ulkopuolelle sen näköisenä, kuin siellä olisi jotain mielenkiintoistakin katseltavaa. Kyllä minä Tranan tunnen. Hänellä loppui kunto kesken, eikä hän kehdannut siitä meille sanoa, joten hän oli näkevinään jotain ihmeellistä, vaikka todellisuudessa hän vain tasasi hengitystään.

Trana
Arvatkaas mistä tiesin, että Trana teki noin? Siitä, että toimin itsekin samalla tavalla! Olemme Tranan kanssa niin samanlaisia, että meillä on samanlaisia älynväläyksiä. Nimittäin minun alkaessa väsähtää aloin esittää, että syöminen olisi niin tärkeä juttu kentälläkin, vaikka oikeasti halusin vain levähtää.

Minä, eli Rossi!
Muuten, mitä mieltä olette, pärjäisikö Trana teidän mielestänne näyttelyissä? Hän on haaveillut siitä niin pitkään, ja se olisi hänen unelmansa. Hyvänä ystävänä olen pyrkinyt parhaani mukaan kannustamaan ja rohkaisemaan häntä. Ainoa ongelma on se, ettei näyttelykilpailuita ole missään täällä Levin lähellä. 

Minun mielestäni Trana pärjäisi ehdottomasti näyttelyissä ♥
Meidän jälkeemme kentälle otettiin irtojuoksutukseen Hrifla ja Gjaffar. Minä sain otettua heistä muutaman kuvan. Väsäsin teille myös pienen videopätkän Gjaffarista ja Hriflasta :). Pahoittelen kuvien laatua, sillä vauhti oli niin kova, että kameran oli vaikea pysyä sen mukana.

Hekin hyppivät esteitä irti ollessaan.

Gjaffar ja Hrifla ♥
 Hrifla ja Gjaffar ottivat useita kilpailuja. Tässäkin he kisaavat kylki kyljessä.
Gjaffar ja Hrifla 

Tässä tämä pieni videopätkä Hriflan ja Gjaffarin pukittelusta, esteiden hyppimisestä ja vauhdin hurmasta. Toivottavasti tykkäätte. Tässä vielä linkki videoon.



♥: Rossi

14 kommenttia:

  1. Eikä! Aivan ihania

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! ♥ Niinhän me olemme. ;)

      ♥: Rossi

      Poista
  2. ihana hienosti hypaty esteet .tykkä myös paljon gjafar hypytylli ja että vierekai hypassitte. hauska hepat varma on :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentistasi! ♥ Joo, kyllä Gjaffarissakin on estetykkiainesta ;). Me issikat olemme niin hyviä ystäviä keskenämme, että esteitäkin hyppiessä täytyy mennä kylki kyljessä. Oli kyllä hauskaa! :)

      ♥: Rossi

      Poista
    2. voissi ole mahtavaa jos gjafar ensi kesa halussi hieman hyppä mun kans kun mä myös rakasta esteet :)

      Poista
    3. Voi, se olisi Gjaffarista varmasti kivaa! ♥ Saisitte yhdistää voimanne. ;) Minä kyllä seuraisin silloin aitauksesta silmät pyöreinä.

      ♥: Rossi

      Poista
  3. Ketä teillä on tammikuun aikoihin vetämässä maastoja ?:) ihana talli tulen itse sinne tammikuussa nautiskelemaan toivottavastin hevoden sellässä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskoisin, että ainakin Pia ja Lotta, ihanat työntekijät vetävät silloin vaelluksia. :) Kiva kuulla, että pidät kodistamme, sillä niin mekin pidämme. ♥ Suosittelen sinua kyllä ottamaan kaiken ilon irti Levin silloisista talvimaisemista. Hevosen selässä siitä parhaiten nauttii. ;)

      ♥: Rossi

      Poista
    2. Oi jes pia ja Lotta oli viime talvena jo ihan lemppari vetäjät ja perässä oleva noin 16vuotias tyttö olivat kaikki ihan uskomattoman mukavia ja kohteliaita! Irmeli on lempparini vielä nähdään taas uudenvuoden aikoihin niinkun viimekkin vuonna.:)

      Poista
    3. Pia, Lotta ja ovat kyllä minustakin niin ihania ihmisiä! He aina paijaavat ja pitävät seuraa minulle. ♥ Myös apujoukot, jotka pitävät perää reissuissa, ovat niin mahtavia persoonia. Vien terveisesi Irmelille. :) Ei muuta kuin ensi vuoteen! Tulen varmasti tervehtimään sinua ovelle, kun saavut tallille. ;)

      ♥: Rossi

      Poista
  4. Voi että! Uskon että oli hauskaa;)!
    Ja olet ihana Rossi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! ♥ Itsetuntoni kohoaa kohoamistaan näiden ihanien kommenttien ansiosta. ;) Meidän tallillamme pätee sellainen juttu, että aina jos minä olen paikalla, on mahdotonta välttyä hauskan pidolta. :)

      ♥: Rossi

      Poista
  5. Olisi kiva että joskus tulisi postaus jossa esittelette tallin henkilökuntaa tai talliväkeä? Olen suositellut jo tätä tallianne monelle ihmiselle että mä vain tykkään teistä hevosita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Mahtavan idean meille hepoille nyt kyllä annoit. :) Juttelen tästä postausideasta hevoslaumassamme. Pidä silmät auki, sillä tällaista postausta on varmaan pian tulossa. ;)
      Tosi kiva kuulla, että me hevoset miellytämme sinua ja, että tallikin, jossa asumme, on suosittelemisen arvoinen. ♥

      ♥: Rossi

      Poista

Kommentoithan, sillä jokainen positiivinen kommentti piristää päivää! ♥ Myös postaustoiveita saa antaa sekä kysymyksiä lähettää. :)