tiistai 5. elokuuta 2014

Trana: Kateutta ilmassa!

Hei!

Minun, Tranan oli pakko tulla kirjoittamaan teille eräästä asiasta, joka harmittaa minua. Nimittäin arvatkaa mitä? Irpa, tallin luottopolle on ollut milteinpä koko päivän ulkona syömässä vihreää ruohoa! Ajatelkaa, koko pitkän päivän! Okei, nyt ehkä liioittelen. Ei hän kyllä ihan koko päivää siellä ole ollut, mutta näin kateellisena siltä tuntuu, että hän olisi ollut herkuttelemassa jo ikuisuuden. Hän on saanut syödä siellä auringon paisteesta hehkuvia, mehevän maukkaita, herkullisen suuria vihreitä ruohotupsuja. Ja kaiken huippu on se, että hän on pihassa irti. Ilman narua, ilman estettä lähteä minnekään. Olen niiiin kateellinen!!

Tuolla pihassa Irpa on!

Irpa
En ymmärrä, miksi minua ei koskaan päästetä pihaan irti syömään ruohoa. Minähän olen aivan yhtä kiltti kuin Irpa. Tai ainakin melkein yhtä kiltti. Jos pääsisin pihaan irti, juoksisin täyttä pukkilaukkaa viereisille pelloille. Saattaisin myös lähteä tutkimusmatkalle lähiympäristöön ja ehkä vähän kauemmaksikin. ;)

Minä

Minä
Ajatelkaa, kuinka tylsä tyyppi Irpa on. Nyt, kun hän olisi vapaa tekemään jotain, mitä ikinä tahtookin tehdä, arvatkaa mitä hän tekee? Hän vain syö kiltisti talon vieressä. Hän ei lähde minnekään. Hän liikkuu vain siirtyäkseen seuraavalta seuraavalle ruohotupsulle. Hullun hommaa, sanon minä!

Irpa

Käy kateeksi, kun katson tätä kuvaa, jossa hän mussuttaa ruohoa!

Siinä Irpa niin tyytyväisen näköisenä.
Noh, mitä minä sitten joudun tekemään? Saan vain haaveilla vapaana syömisestä aidan toiselta puolen.

Minä

"Pääsisinpä joskus tuonne..."
Onneksi kaulani on niin pitkä, että yltän juuri ja juuri aidan toisella puolella kasvaviin ruohotupsuihin, jotta saan laitettua suutani hieman makeahkoksi.

Minä


Katsokaa nyt, kuinka ihanaa Irpalla on!

Irpa

Irpa

Irpa
Kysyin Irmeliltä, mitä hän tekisi, jos pääsisi pihaan syömään vapaana. Irmeli vastasi, että hän toimisi aivan kuten äitinsäkin. Saattaisi pari kauneinta kukkaa istutuksista napata, mutta muuten olisi yhtä kiltisti kuin äitinsäkin. Suuni aukesi kyllä apposen auki. Niin ihmeissäni olin Irmelin vastauksesta. Luulin, että edes joku muu heppakaverini osaisi ottaa vapaudesta ilon irti. Rossi-varsa niin varmaan tekisi, mutta hän on PowerParkissa. No, jäimme silti Irmelin kanssa katselemaan Irpan herkuttelua siinä toivossa, jos Irpa sattuisi tuomaan meillekin herkkuja säälistä.

Minä

Minä ja Irmeli

Tässä kuvassa katselemme haikeana Irpan perään.
Silti mietimme Irmelin kanssa, että vaikkemme itse syömään päässeetkään, niin meidän täytynee olla onnellisia Irpan puolesta. Hänellä on ollut niin hurjan kiva ja herkullinen päivä! ;) 

Irpa ♥
♥: Trana





6 kommenttia:

Kommentoithan, sillä jokainen positiivinen kommentti piristää päivää! ♥ Myös postaustoiveita saa antaa sekä kysymyksiä lähettää. :)