sunnuntai 20. huhtikuuta 2014

Vastailuja kysymyksiin osa 2

Heipä hei!

Nyt on taas aika vastailla teidän lähettämiinne kysymyksiin. Vuorossa on siis vastauspostauksen toinen osa. Kiitoksia teille vielä kerran kaikista kysymyksistä! :)


          Syökö kukaan hevosistanne banaaneja?

Ida vastaa: En ole kyllä sellaisista banaaneista koskaan kuullutkaan ennen tätä kysymystä. Selvitin, miltä ne näyttävät ja tutkiskelin vähän oppaiden eväitä. Löysin sieltä banaanin ja katselin sitä. En siis ole koskaan maistanut banaania, eikä kukaan muistakaan hevosista. Nytkään en tohtinut maistaa, jotta oppaat eivät suuttuisi minulle.

Banaanit eivät ole meidän hevosten ruokaa!


       Osaavatko kaikki hevosenne töltin ja passin, jos          Allua ei lasketa mukaan?

Selja vastaa: Kaikilta muilta tallimme hevosilta paitsi Irpalta on joskus saatu töltti. Tietysti joiltakin hevosilta se on paljon vaativampaa saada. Osa meistä on ravipohjaisia, kun taas osa tölttää melkeinpä automaattisesti. Minulta töltti löytyy helposti. :)

Irpa, Veera ja Irmeli vauhdin huumassa...


       Koska powerparkin issikat lähtevät takaisin        ja lähteekö muita tallin hevosia sinne kesäksi?

Rossi vastaa: Osa noista eteläsuomalaisista ystävistäni lähtee täältä jo ensi viikon alussa. Jää kyllä ikävä heitä! ♥ Lähtee täältä tallin omiakin hevosia jossain vaiheessa PowerParkkiin. Esimerkiksi Fjödur, Jöra ja Ida. Kaikki PowerParkkiin lähtevät hevoset eivät kuitenkaan lähde nyt ensimmäisessä kuljetuksessa. Minulle jää siis tänne vielä monia leikkikavereita! :)

PowerParkin hevosia :)


                    Paljonko tunnit maksavat?


Baron vastaa: Minulla ei kyllä valitettavasti ole tietoa tuntien hinnasta. Olen kuullut, että omistajamme päivittää tallimme sivuille tuntien hinnan toukokuussa (Linkki tallimme sivuille) ja ilmoittaa siitä myös facebookissa... :) Jos olet nyt tulossa tunnille, suosittelen sinua soittamaan omistajamme Hannelen puhelinnumeroon ja neuvoittelemaan hänen kanssaan hinnasta. Katsos, kun me hevoset emme tällaisiin asioihin osaa vastata, kun emme tajua rahoista oikein mitään. :(





                Kuka on suurin issikkanne?

Veera vastaa: Meillä on muutama suuri issikka, ja he ovat aika lailla samankokoisia. Esimerkiksi Trana, Irmeli, Irpa, Toukka, Stjarni ja Baron ovat isokokoisia issikoita. Kyllä heistä kuitenkin suurimman erottaa, nimittäin Tranan. Välillä katson häntä Alluksi, kun Trana on sen verran suurikokoinen.

Trana ♥


                    Entä pienin issikka?

Hrimnir vastaa: Pienimmät issikat talliltamme olemme minä ja Keila. Meitä luullaan usein poneiksi, vaikka islanninhevosia olemmekin. Jos meillä ratsastaa pidempi ratsastaja, saattavat ratsastajan jalat laahata lumikinoksissa. Onhan se kivaakin olla tällainen pikkuinen, kun myös pienet ratsastajat uskaltavat mennä minulla. Eikä selästäni ole kyllä pitkä matka alas, jos sattuu tippumaan!

Minä, Hrimir :)



Onko jollakin hevosista kesäihottumaa, kenellä/keillä?

Fjödur vastaa: Löytyyhän meitä kesäihottumahevosia. Ainakin minulla, Jöralla ja Seljalla on kesäihottumaa. Joillakin muillakin PowerParkin hevosista esiintyy sitä myös, mutta lievempänä. Onneksi saamme viettää kesät Jöran kanssa PowerParkissa, kun siellä ei ole niin paljoa sääskiä. Suojaudun silti hyttysiltä ja muilta ötököiltä hyönteisloimituksella. Alhaalla näkyy kuva, jossa osalla meistä on päällä kyseinen "suojapuku".

Kuva on PowerParkista, jossa vietän kesät. :)


Onko jollakin issikoista ollut vakavia sairauksia esim. kaviokuumetta tai ähkyä?

Ida vastaa: Minulla on ollut kaviokuume. :( Tällä hetkellä se ei onneksi ole päällä, ja olen terve ja elämäniloinen. Onneksi kaviokuumeeni on ollut aika lievä. Olisin todella onnellinen, jos kaviokuume ei puhkeaisi minulle enää uudestaan, vaikka eihän siitä koskaan voi täysin parantua. Tällä hetkellä voin kuitenkin hyvin, eivätkä jalkani ole kipeät. Muita sairauksia tallillamme ei ole ollut kaviokuumeeni lisäksi.

Minä Ida ;)


              Onko jollakin hevosella varsaa?

Irpa vastaa: Minulla on varsa. Vaikka tämä hieman hupsulta kuulostaakin, Irmeli on minun lapseni. Eihän Irmeli enää mikään varsa ole. Ikää alkaa hänelläkin olla mittarissa jo 17 vuotta, mutta Irmeli on ikinuori, kuten minäkin. Myös Golalla on varsa. Hänen varsansa ei kuitenkaan asu tallillamme. Gjaffar taas on Idan isä. Heidän lisäkseen meillä on yksi aito ja oikea varsa, joka on kolmen vuoden ikäinen. Hänen nimensä on Rossi. Rossin emä ei kuitenkaan asu tallillamme.

Äiti ja tytär, minä ja Irmeli ♥


          Kuka on usein asiakkaiden suosikki?

Veera vastaa: Se vaihtelee jonkin verran, riippuen millaisista hevosista asiakkaat pitävät. Yleensä suosituimpia olemme minä ja Hrimnir. Meillä on suurimmat fanijoukot. ;)

Ratsastusta minulla, Veeralla.
Kiitos kaikille, jotka lukivat postauksemme loppuun saakka. Hyvää pääsiäistä täältä Lapista, lumen keskeltä! ♥

♥: Saagan Issikat







5 kommenttia:

  1. Olipa hauska lukea hevosten vastauksia. Terveisiä Hyvinkäältä! Raija

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että tykkäsit! :) Kiitos terveisistä...

      ♥: Saagan issikat

      Poista
  2. Nämä teidän postaukset on vaan jotaki nii parasta!:) Itse kävin kahden tunnin vaellluksella 21.4 klo.13.00-15:00. Gjaffarilla oon mennyt molempina kertoina kun siellä oon käyny. Toivottavasti nähdään pian taas! :) Terveisiä koko porukalle, niin issikoille kuin henkilökunnallekkin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ihanasta kommentistasi! Muistammekin sinut ja ystäväsi, joka ratsasti Hrimnirillä. Oli mukava, kun kävitte ratsastamassa meillä. Toivomme ehdottomasti, että tapaamme pian, mitä nopeammin, sen parempi. ;) Terveisiä myös täältä ihan koko talliväeltä. ♥

      ♥: Saagan issikat

      Poista
  3. Minun serkkuni pelkää ratsastusta ja hevosia. Miten saisin serkkuni ratsastamaan ja mitä kannattaa koittaa ensin? Talutusratsastusta? Ikää on 15v.

    Ihana blogi muuten!

    VastaaPoista

Kommentoithan, sillä jokainen positiivinen kommentti piristää päivää! ♥ Myös postaustoiveita saa antaa sekä kysymyksiä lähettää. :)